Project Description

Koopman Mode

Voor wie?                 Koopman Mode
Soort bedrijf?         Kledingwinkel
Wens?                        Marketingstrategie, bladmanagement, teksten

Ons idee
Sinds begin 2016 vormen Open Up communicatie en Pepe Creatieve Communicatie het verlengstuk van de marketingafdeling van Koopman Mode. We zijn gestart met het in kaart brengen van de doelgroepen en adviseren maandelijks over de acties, evenementen en in te zetten middelen. Dat doen we niet alleen voor de Nederlandse markt, maar ook voor de Duitse markt. Het vertrouwen dat we van het directieteam krijgen, is erg prettig en maakt dat we heel fijn met ze samenwerken.

Een van de mooiste klussen die we mogen doen is de realisatie van het halfjaarlijkse fashion magazine. Pepe bedenkt het concept en doet de vormgeving van het magazine, Open Up is verantwoordelijk voor het bladmanagement en het schrijven van de teksten. Daarnaast begeleiden we de fotoshoot met modellen uit de winkel. De respons is groot en het levert Koopman Mode nieuwe klanten uit heel Twente op.

Daarnaast zetten we in op de Duitse markt. Er ligt een groot potentieel aan Duitse klanten voor Koopman zo vlak bij de grens. Door een goede samenwerking met een online partner en vertaler weten we de lead generatie naar de Duitse website te verbeteren, met als doel meer Duitse klanten in de winkel. Het is erg mooi om te zien hoe je online snel verkoopresultaten weet te boeken. Naast de online inzet, zijn we ook verantwoordelijk voor de content op de Duitse website. Binnenkort gaan we dit ook oppakken voor de Nederlandse website.

Extra leuk
Onze collega Loes Lentferink ging met eigen ogen kijken hoe het magazine van de drukpers rolde. Ze maakte er een paar mooie filmpjes van. Bekijk ze op ons Google+ account!

Nieuwsgierig naar het resultaat?
Lees de magazines online:
Koopman Mode Fashion magazine najaar/winter 2016-2017
Koopman Mode fashion magazine voorjaar/zomer 2017

En? Tevreden?
De verkoopcijfers lopen goed, de statistieken stijgen van onze online inspanningen. Door continu te monitoren kunnen we tijdig bijsturen.