Aanbesteding? Wees uniek!

In de aanbestedingswereld is prijs alleen allang niet meer voldoende. Van de inschrijver wordt een gedegen plan van aanpak verwacht. In dat plan moet duidelijk uitgelegd worden hoe je het werk aanvliegt, welke risico’s en beheersmaatregelen je treft, maar ook welke kansen je ziet buiten het bestek. Het vraagt om een duidelijke visie op het project waarvoor je je inschrijft. Wij helpen je graag met het samenstellen van een goed plan van aanpak. Dat kan op verschillende manieren.

Redigeren én een professionele uitstraling

Het kan zijn dat je over een goed projectteam beschikt dat alle inhoudelijke elementen van het plan op papier zet. Je maakt zelf een plan, gebaseerd op de uitvraag van de opdrachtgever. Om het geheel te professionaliseren, doe je er goed aan om niet alleen de inhoud te laten kloppen, maar ook tekstueel foutloos te zijn en te zorgen voor een mooie uitstraling. Als je ons inschakelt, dan zorgen wij ervoor dat het plan van aanpak één geheel wordt. We zorgen voor 1 schrijfstijl en kijken als leek naar wat er staat. Klopt de opbouw, snappen wij wat je bedoelt en waar zitten nog gaten in het plan? We toetsen het geheel aan de inschrijvingsleidraad en zorgen ervoor dat je niets over het hoofd ziet. Vervolgens kun je ervoor kiezen om het plan in een creatief jasje te gieten. Dat doen we samen met Pepe Creatieve Communicatie. Zij maken een verzorgd werkplan voor je, maken de tabellen in je huisstijl op en transformeren planning, bouwtekeningen of andere bijlagen in opvallende, overzichtelijke creaties.

Samenstelling van het complete plan

Een tweede optie is dat we aansluiten in je projectteam. Samen met de betrokkenen die aan het project meedenken gaan we aan de slag om de uitvraag en het bestek door te nemen. Wat wordt er gevraagd, waar ligt de toegevoegde waarde voor de opdrachtgever en hoe zorg je voor een plan van aanpak dat opvalt? Dat anders is dan anderen? Wij stellen kritische vragen en organiseren de informatie. Uit de brei van inhoudelijke gegevens maken we keuzes en vertalen dat naar een plan van aanpak. Ook denken we mee over de inhoud van de bijlages. Door slimme combinaties te maken, kun je daar op overzichtelijke wijze veel informatie kwijt. Denk maar eens aan het iconiseren van informatie. Of door de planning samen te laten smelten met de fasering. Ook hierin werken we veel samen met Pepe Creatieve Communicatie. Daarnaast beschikken we vooral in de bouwbranche over partners die van onderscheidend belang kunnen zijn voor het plan van aanpak, waaronder duurzaamheidsexperts en subsidieadviseurs.

Welke optie het beste bij jouw organisatie past, bespreken we graag met je in een kennismakingsgesprek. We kunnen snel schakelen en werken snel en effectief. Benieuwd naar wat we kunnen? We komen graag langs om uitleg te geven over onze werkwijze en referentieprojecten.

In de media

Inmiddels schrijven we ook voor de Cobouw over het schrijven van een goed plan van aanpak. Hieronder een greep uit onze publicaties:

Vragen? Neem contact met ons op!

0541 – 745 201